Temps de Joc Cap de Setmana ha obert les portes del curs escolar 2020-21 en els districtes de Sant Andreu (Institut Puigvert) i Sant Martí (Institut Barri Besòs). El projecte neix arran del Temps de Joc Agost per promoure el desenvolupament saludable d’infants més vulnerables, de 5 a 12 anys, en els àmbits físic, psíquic i emocional. Actualment, Temps de Joc Cap de Setmana celebra la seva quarta edició amb el suport de Pla de Barris i oferint cobertura a 80 infants i famílies. A. més a més, es tracta d’un projecte reconegut l’any 2019 com a Bona Pràctica Municipal.
Aquest any la crisi sanitària, social i econòmica provocada per la pandèmia de la COVID-19 ha implicat un canvi important en el plantejament del projecte per adaptar-lo als condicionants de seguretat sanitària. També per donar resposta a les noves necessitats dels participants, tant els familiars adults com els infants i joves. Les famílies de les zones on s’ha desenvolupat Temps de Joc Cap de Setmana integren el col·lectiu que més ha patit i patirà la crisi provocada per la COVID-19. Segons l’informe “Infància en reconstrucció”, aquesta crisi provocarà que la taxa de la pobresa passi d’un 28,6% a un 34,6% a Catalunya a finals del 2020. Aquest any, entre els objectius plantejats, pretenem que aquest recurs educatiu tingui un impacte més gran en les famílies i, més concretament, en els nens i nenes del Temps de Joc. Per assolir-ho, s’ha treballat de forma directa amb referents de diferents centres de Serveis Socials i s’ha desenvolupat una construcció conjunta de la programació que es desenvoluparà amb infants i famílies.
Temps de Joc Cap de setmana ofereix una varietat de recursos educatius orientats a la pràctica esportiva i de lleure. El programa fomenta les relacions interpersonals positives i promou la resolució de conflictes i estils de vida saludables. Els programes d’intervenció emmarcats en aquest context tenen com a objectiu potenciar l’aprenentatge de competències que ajudin els infants a adaptar-se amb èxit als diversos desafiaments de la vida. Þ